søndag den 3. april 2016

En stille dag i haven

Det har været en stille og rolig dag i haven uden noget særligt at berette om.

Gransangeren ankom i formiddags og lod sit glad tjif-tjaf lyde fra ahorn og asketræ.

Solen tittede af og til gennem skyernes himmelslør men fik aldrig lige så meget magt som de små guldstjerner, der farver græsstien i baghaven gul og gylden. 



Humlebierne havde travlt med dagens gæsteliste og nåede at aflægge brummende visit i både krokus, ferskentræer og påskeklokker.



Fru Solsort fik lagt sidste vinge på reden i den tætte buskbom … og hvis jeg ikke tager helt fejl, så pippede hun et muntert ”tak for sengehalm” med næbbet fyldt af vissent staudeafklip.


Og jeg? Jo, jeg har trippet rundt mellem påskeklokkerne med snor, pinde og tommestok. Der skal plantes et par æbletræer mere, har jeg besluttet, men placeringen driller. Så da jeg havde afmærket syv forskellige muligheder, gav jeg op og fordybede mig i stedet i de smukke påskeklokker. Det var ligesom bedre for blodtrykket ;-)


Hvad var det egentlig, at jeg startede med at påstå? Noget med en stille og rolig dag i haven uden noget særligt at berette om.

Jamen, det er jo netop det skønne ved havelivet. Selv når der intet sker, sker der en hel masse. Det er bare at suge til sig og nyde





2 kommentarer:

  1. Åh ja, der skal nydes lige nu. For et øjeblik siden regnede det her på matriklen og nu skinner solen. Det hele eksploderer om et øjeblik, så det gælder bare om at følge med derude.... jamen hov! Hvorfor sidder jeg så her...!!?? Jeg må fluks have haveskoene på... Vi ses!! ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er bare om at nyde, nyde og nyde ... også midt om natten :-)
      Jeg griner lidt, for der er noget i vejen med klokken her på bloggen og det ser ud, som om du er på vej ud i haven kl 2 om natten ;-) Nå, det kan nu også være dejligt at kigge stjerner :-)

      Slet